1400/02/16 مقالات

علی بابا (Alibaba) چیزی بیشتر از یک پلتفرم تجارت الکترونیک چینی است

علی بابا (Alibaba) آمازون درحال رقابتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار هستند و این درحالیست...

علی بابا (Alibaba) آمازون درحال رقابتی به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار هستند و این درحالیست که رقابت بین این دو خرده فروش بزرگ دنیا در بازارهای امریکا و هند در حال افزایش می باشد.

درحالیکه آمازون تمرکز خود را برروی توسعه کسب و کار تجارت الکترونیک در بازارهای جدید گذاشته، علی بابا در حال سرمایه گذاری در شرکت هایی در سرتاسر دنیاست، از شرکت هایی در بخش تجارت الکترونیک گرفته تا واقعیت مجازی و شبکه های اجتماعی. علی بابا در درجه نخست یک پلتفرم تجارت الکترونیک است،‌ اما برخلاف آمازون،‌ علی بابا دارای یک اکوسیستم پیچیده و گسترده که شامل Tabao, TMall, و alibaba.com است می باشد.

علاوه بر سایت های تجارت الکترونیک، آنها AliPay را نیز راه اندازی کرده اند که به کاربران اجازه پرداخت مستقیم از طریق پلتفرم آنها و تامین مالی برای کسب و کارها را میدهد. علی بابا دارای بیش از ۵۰۰ میلیون کاربری است که از اپ های خرید و فروش آنها بطور ماهیانه استفاده میکنند. مقیاس کسب و کار آنها بسیار گسترده تر از مرزهای چین می باشد.

امسال، علی بابا تبدیل به اولین شرکت آسیایی شد که از عدد ارزش گذاری آن از مرز ۴۰۰ میلیارد دلار میگذرد.

سرمایه گذاری های علی بابا عبارتند از پلتفرم تجارت الکترونیک جنوب شرق آسیا، گروه لازادا، بیزینس Ofo، شرکت پرداخت الکترونیک هندی Paytm، استارت آپ واقعیت مجازی اسرائیلی Lumus و شرکت مرتبط با تکنولوژی های پوشیدنی Magic Leap.